سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و نحوه آماده سازی آن ها

تعداد کسانی که به دنبال پیدا کردن شرایط ویزای تحصیلی کانادا هستند کم نیست و هر کدام از آنها درخواست حضور در یک دوره تحصیلی متفاوت دارند. در مطالب قبلی در مورد شرایط اخذ ویزای کانادا صحبت کردیم و مشخص کردیم که مدارک اولیه و اصلی برای گرفتن ویزا چه مدارکی هستند. اما زمانی که بخواهیم ویزا را به صورت تخصصی برای یک زمینه خاص درخواست کنیم، سفارت کشور کانادا الزامات دیگری به الزامات اولیه ویزا اضافه می‌کند.

با این تفاسیر در این مطلب به بررسی شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت و در هر کدام بررسی می کنیم که شرایط اقامت به چه صورت خواهد بود. در ادامه همراه طنین گشت باشید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در هر مقطع متفاوت است

چیزی که به عنوان یک قانون کلی و همیشگی باید به خاطر داشته باشیم این است که درخواست ویزای تحصیل در هر مقطع نیاز به مدارک خاص خود را دارد و حتی در مواردی مانند محدودیت سنی در گرفتن ویزا تاثیر گذار است. در هر صورت کشور کانادا به دنبال جذب دانشجویان و دانش آموزانی است که از لحاظ تحصیلی در سطح مناسبی باشند و امکان اقامت آنها بعد از اتمام تحصیل وجود داشته باشد. بنابراین، شرایط ویزای تحصیلی کانادا را می توان در چند گروه زیر دسته بندی کرد:

درخواست ویزای تحصیلی کانادا در مدارس

درخواست ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

درخواست ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد

درخواست ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت بورسیه

حالا اگر شرایط عمومی را در نظر بگیریم، شرایط مالی برای زندگی و ادامه تحصیل در کانادا، ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه، ارائه دعوتنامه یا پذیرش از طرف دانشگاه، ارائه گواهی اقامت در خوابگاه و موارد مشابه در این دسته قرار می گیرند. اما در مورد بحث تحصیل در هر مقطع، الزامات جزئی تری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مدارس

با توجه به درخواست تحصیل شما در مقطع ابتدایی یا دبیرستان، نوع درخواست هم ممکن است تغییر کند. به طور کلی برای استفاده از این ویزا، افراد 6 ساله تا 18 ساله میتوانند درخواست دهند. البته مدارس این کشور در دو گروه دولتی و بین المللی هستند و مدارس بین المللی بیشتر برای کسانی است که قیم یا والدین در کشور کانادا را ندارند. افراد درخواست دهنده برای ویزای تحصیلی در مقطع ابتدایی و دبیرستان نیاز به مدرک خاصی ندارند و صرفاً مدارک هویتی و همراه داشتن یک فرد با شرایط مالی مناسب کفایت می کند.

بنابراین خانواده هایی که قصد فرستادن فرزند خود برای ادامه تحصیل به کشور کانادا دارند، باید شرایط مالی خود را به این کشور ثابت کنند و نشان دهند که توانایی مالی برای زندگی و ادامه تحصیل در این کشور را دارند. بنابراین همان مدارک هویتی که در مطالب قبلی اشاره کردیم به عنوان شرایط ویزای تحصیلی در مدارس کانادا شناخته می شوند.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا در مقطع لیسانس را دارند، همانند سایر کشورهای دنیا باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را بگیرند. در ضمن کشور کانادا امکان کار کردن برای این افراد به صورت پاره وقت فراهم می کند و از لحاظ محدودیت سنی هم شرایط خاصی ندارد. البته تجربه ما نشان می‌دهد که سن بین 18 سال تا 23 سال برای گرفتن ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس مناسب تر است و بالا رفتن سن، شانس فرد را کاهش می‌دهد.

از شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی می‌توان به مدرک زبان انگلیسی IELTS اشاره کرد که فرد حداقل نمره 6.5 گرفته باشد. بنابراین کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند، علاوه بر ارائه پرینت 6 ماهه حساب و مدارک هویتی و اسناد مالی، ارائه مدرک زبان و مدرک دیپلم 12 ساله تایید شده در کشور مبدا هم ضروری است. البته ممکن است با توجه به نوع دانشگاه تغییراتی در این شرایط به وجود می آید که این موضوع را می توانید مستقیماً از طریق ارتباط با کارشناس ما بررسی کنید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

خوشبختانه دانشجویان مقطع فوق لیسانس با سهولت بیشتری از طرف کشور کانادا پذیرفته می‌شوند و محدودیت کمتری برای آنها در نظر گرفته می شود. دانشجویان از امتیازات ویژه مانند کارکردن به صورت نیمه وقت تا 30 ساعت و همچنین تحقیق به صورت پژوهشی به همراه استاد راهنما برخوردارند. بنابراین عملاً از این طریق می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهند.

از جمله شرایط ویزای تحصیلی کانادا در فوق لیسانس می‌توان به ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و همچنین لیسانس مرتبط با رشته خود با معدل حداقل 13 اشاره کرد. گرفتن مدرک زبان معتبر IELTS با نمره 6.5 و برخورداری از رزومه تحصیلی مناسب شانس دانشجویان را برای گرفتن ویزای تحصیلی بالا می برد. محدوده سنی مناسب برای گرفتن این ویزا بین 23 تا 32 سالگی است و برای افراد بیشتر از این محدوده سنی سختی هایی وجود دارد. البته در مقطع فوق لیسانس داشتن رزومه قوی یک امتیاز بزرگ است و  امکان چشم پوشی از برخی محدودیت ها وجود دارد.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع phd

کشور کانادا برای دانشجویان مقطع دکترا شرایط ویژه و خاص در نظر گرفته و در کنار آن محدودیت ها و سختی های بیشتری هم در نظر گرفته است. این سختی ها هم در مورد کیفیت تحصیلی دانشجو و هم در مورد شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف است. برای درخواست ویزای تحصیلی در مقطع دکترا داشتن مدارکی مانند دیپلم 12 ساله و همچنین مدرک لیسانس و فوق لیسانس با نمره عالی ضروری است. البته دانشجویان باید مدارک دیگری مانند مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7، رزومه تحصیلی فوق العاده و قوی، داشتن توصیه نامه از طرف استاد راهنما، و همچنین پذیرش از طرف دانشگاه مقصد در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این دوره تحصیلی استفاده کنند.

در مواردی مانند داشتن مقالات معتبر بین المللی ISI و همچنین ترجمه و تالیف کتاب می تواند به عنوان بخش مهمی از رزومه قوی دانشجویان محسوب شده و آنها را در گرفتن ویزای تحصیلی کمک کند. البته این موارد در بین شرایط ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکترا نیستند و بیشتر برای بالا بردن شانس شما استفاده می‌شوند.

چگونه برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنیم؟

بورسیه تحصیلی یکی دیگر از امکانات کشور کانادا برای فراهم آوردن امکان تحصیل دانشجویان در این کشور است. نحوه بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به دو صورت است که برخی به صورت فاند و برخی به صورت اسکولارشیپ پذیرفته می شوند. بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کانادا به صورت فاند شرایط پوشش بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان را فراهم می کند، این در حالی است که اسکولارشیپ به معنی پوشش همه هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویان است.

شرایط ویزای تحصیلی بصورت بورسیه تقریباً در سطح پذیرش مقطع دکترا است و دانشجویان باید رزومه علمی بسیار قوی داشته باشند. داشتن مدرک زبان مناسب، نمره تحصیلی بالا در مقاطع قبلی و ارائه توصیه نامه از طرف استاد دانشگاه موارد مهمی در گرفتن این نوع ویزا و پذیرش هستند. در این شیوه شرایط اولیه برای گرفتن ویزای کانادا حکمفرماست و شرایط به شکلی برای دانشجویان پیش می رود که احتمال گرفتن اقامت دائم را هم دارند.

مطالب گفته شده در اینجا به عنوان موارد پایه و اصلی هستند و به نوعی شرایط ویزای تحصیلی کانادا را معرفی می کنند. اما اگر شما شرایط خاص و ویژه ای دارید می توانید با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی و دقیق تر را در اختیار شما قرار دهند و برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنید.

 

منبع : طنین گشت