سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور اقامت دائم کانادا را بدست بیاوریم؟

اینکه چطور برای اقامت دائم کانادا اقدام کنیم احتمالاً سوال بسیاری از شماست که به دنبال پیشرفت هستید و می‌خواهید مسیر جدیدی را امتحان کنید. اما چیزی که ما دیدیم این است که اغلب کاربران حتی در مورد حداقل‌های اخذ ویزای کانادا هم اطلاع ندارند و این کار آنها را سخت می‌کند. با این وجود در گروه طنین گشت در کنار شما هستیم تا روند مهاجرت به کانادا را برای شما ساده تر کنیم و مسیرهای مناسب را به شما نشان دهیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگویم که چطور اقامت دائم کانادا را بگیرید و کدام یک از این مسیرها برای شما مناسب تر و ساده تر است.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا

با توجه به شرایط علمی مناسب دانشگاه های کانادا و برنامه‌های متنوع آنها برای جذب دانشجویان نخبه، معمولا گرفتن اقامت دائم از طریق تحصیل در دانشگاه ها یا حتی در مدارس چندان سخت نیست و با حضور یک گروه مشاور می توان به راحتی از آن استفاده کرد. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید به آنها ثابت کنید که شرایط مالی مناسبی دارید و میتوانید هزینه های شخصی خود را برای دوره تحصیلی بپردازید. بعد از فارغ التحصیلی در دوره های مختلف و پیدا کردن فرصت شغلی مناسب می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید و روند مهاجرت خود را ادامه دهید.

مهاجرت به کمک کار

مسیر های جالبی که شما می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از آن استفاده کنید، مسیر شغلی است که خوشبختانه در کشور کانادا این مسیر هم بسیار راحت است. البته کشور کانادا فضای کافی برای فعالیت افراد ماهر فراهم آورده و شما بدون هیچ استعدادی نمی توانید وارد این کشور شوید. در حقیقت شما باید مدرک رسمی دال بر فعالیت در یک حوزه خاص مانند حوزه کشاورزی را داشته باشید و حتی به آنها ثابت کنید که شرایط اقامت دائم کانادا را هم دارید.

اقامت دائم از طریق خود اشتغالی

اگر به هر دلیلی به دنبال شغلی نیستید و نمی خواهید که از ظرفیت مهارت خود برای مهاجرت دائم به کانادا استفاده کنید باید روی گزینه خود اشتغالی برنامه ریزی کنید. کشور کانادا برای کسانی که در زمینه‌های فرهنگی مانند عوامل پشت صحنه فیلم سازی یا موسیقی دان ها یا حتی هنرمندان و فیلمسازان امکان مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را فراهم آورده است. البته افرادی که در زمینه ورزش های حرفه ای فعالیت می کنند و کسانی که با حوزه کشاورزی و کار با تجهیزات کشاورزی آشنایی دارند می توانند از این شیوه برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند و کار آنها برای پذیرفتن ساده تر است.

دریافت اقامت دائم کانادا به کمک ازدواج

نحوه اخذ ویزا برای اقامت دائم در کشور کانادا از طریق ازدواج آسان است و شما به عنوان یک مرد یا یک زن باید با یک فرد دارای اقامت دائم یا تبعه کشور کانادا ازدواج کنید. در حقیقت کسانی که قبلاً در این کشور متولد شدند یا کسانی که مراحل مهاجرت به کانادا و دریافت تابعیت این کشور را به درستی انجام داده باشند می توانند با افراد خارج از کانادا ازدواج کنند و از طریق حمایت و کفالت برای آنها اقامت دائم کانادا را بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

کشور کانادا به منظور جذب سرمایه گذار های خارجی اجازه می دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ کشورهای دیگر برای حضور در این کشور درخواست اقامت دائم داشته باشند. اگرچه برنامه های مهاجرتی برای هر کشور و برای هر استان متفاوت است اما در کشور کانادا هر سال 570 نفر می توانند متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری باشند. افرادی که قصد استفاده از این شیوه را دارند باید حداقل 2 میلیون دلار کانادا را به عنوان دارایی خالص خود یا همسرشان معرفی کنند و در کنار آن باید مبلغ دریافتی 6 ماه قبل آنها در سطح مطلوبی باشد.

البته برخی از شرکت‌های مالی برای فرار از این وضعیت یک راه میانبر در نظر گرفته‌اند که مبلغ 2 میلیون دلار را به جای شما سرمایه گذاری می کنند. اما در عوض بعد از طی یک دوره پنج ساله این مبلغ به حساب آنها برگردانده می شود و در عوض مبلغ 330 هزار دلار برگشت ناپذیر هم از حساب شما برداشته می شود که به جای سرمایه‌گذاری شماست.

مهاجرت از طریق کارآفرینی

این یکی دیگر از حربه‌های جالب توجه کشور کانادا برای جذب کارآفرینان است تا از این طریق امکان راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور فراهم شود. البته کارآفرینی بیشتر در سه استان بریتیش کلمیا، مانیتوبا و پرنس ادوارد انجام می شود و برای افراد درخواست دهنده حداقل سرمایه بانکی 300 هزار دلار در نظر گرفته شده که وارد اقتصاد کشور کانادا شود. افرادی که قصد دریافت اقامت دائم از طریق کارآفرینی را دارند باید حداقل به اندازه یک سوم یک تاجر کانادایی در یک دوره سه ساله درآمدزایی داشته باشند و تعداد مشخصی هم کارمند استخدام کنند.

دریافت تابعیت از طریق تولد

این یکی از حربه هایی است که اخیراً توسط چند مورد از هنرمندان دیده شده و ترجیح می‌دهند که تولد فرزند آنها در کشور کانادا باشد. در حقیقت این قانون از بحث خاک و خون برای دریافت اقامت دائم برگرفته شده و برای هر کشور قوانین خاص خود را دارد. طبق قانون خاک کانادا کسانی که در خاک این کشور متولد می شوند یا حتی تولد آنها در هواپیماها یا کشتی ها به هنگام سفر به کانادا باشد امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای آنها وجود دارد و به عنوان تبعه و شهروند کانادا شناخته می شوند. اگرچه به محض تولد امکان مهاجرت والدین به کانادا فراهم نیست اما بعد از گذشت زمان مشخصی میتوانند به دنبال دریافت اقامت دائم در این کشور باشند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق پرستار خانگی

تا حدود زیادی این مورد مشابه با برنامه‌های خود اشتغالی است و شامل کسانی می شود که مهارت های پزشکی و پرستاری لازم برای نگهداری از کودکان یا سالمندان یا حتی افراد معلول را داشته باشند. با توجه به آمار سالمندان در کشور کانادا و کمبود پرستار خانگی در این کشور معمولاً استقبال زیادی از پرستاران می‌آید و به همین دلیل گرفتن تابعیت برای آنها چندان سخت نیست.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص اکسپرس انتری

کشور کانادا برای جذب متخصصین و نیروی کار ماهر از یک سیستم ورودی حرفه‌ای تحت عنوان اکسپرس انتری Express Entry استفاده می‌کند و از طریق آن صلاحیت افراد درخواست دهنده ویزا مورد بررسی قرار می‌گیرد. این افراد باید مهارت خاصی در انجام فعالیت های مختلف مانند نجاری یا رانندگی ماشین آلات سنگین یا موارد مشابه را داشته باشد و مهارت و صلاحیت آنها در سیستم اکسپرس انتری به اثبات برسد. البته استفاده از این حربه برای دریافت اقامت دائم کانادا شامل برنامه های متنوعی می‌شود که برنامه داوطلبان استانی کانادا یا برنامه تجربه کانادایی بخش‌های دیگری از آن هستند. جالب است بدانید که بیش از 92 هزار نفر در سال 2018 از طریق همین سیستم جذب کشور کانادا شده‌اند و طبیعی است که در سال‌های آینده هم این برنامه وجود دارد.

 کسانی که قصد استفاده از سیستم اکسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا دارند داشتن سابقه کار بالا، مهارت در زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی، تحصیلات کافی و شرایط مالی مناسب برای حمایت مالی از خود و خانواده ضروری است.

اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی

این یکی از سخت ترین شیوه های ممکن برای مهاجرت به کانادا بوده و فرد باید ثابت کند که از لحاظ جانی و مالی تهدید می‌شود. در حقیقت این افراد باید ثابت کنند که تهدید آنها به دلیل مسائل نژادی یا حتی عقیدتی و سیاسی است و ممکن است برای آن‌ها تبعات بدی داشته باشد. از طرف دیگر برخی از زنان می توانند به خاطر مسائل جنسیتی و تبعیض درخواست پناهندگی کشور کانادا را داشته باشند. اثبات هر کدام از این موارد سخت و پیچیده است و به همین دلیل در گروه طنین گشت هم استفاده از این گزینه توصیه نمی شود.

حالا چیکار کنیم؟

توصیه ما در گروه طنین گشت برای کسانی که در این زمینه تجربه ندارند این است که خودشان به صورت مستقل اقدام نکنند که احتمال بروز مشکل و حتی ریجکت شدن درخواست آنها وجود دارد. شما به عنوان یک درخواست دهنده می توانید ابتدا بخش های مختلف وب سایت ما و خدمات ما را ببینید و سپس با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات دقیقی از وضعیت فردی و خانوادگی شما می گیرند و با توجه به آن بهترین راهکار برای اقامت دائم کانادا را به شما معرفی می کنند. از این مرحله به بعد آنها در کنار شما خواهند بود تا تمامی مراحل را بدون دردسر و با سرعت بالا به پایان برسانید.

 

منبع : اقامت دائم کانادا