سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط اخذ ویزای شینگن و مدارک لازم برای اثبات آنها

شرایط اخذ ویزای شینگن و مدارک لازم برای اثبات آنها

با توجه به اینکه سوالات زیادی در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن از ما پرسیده می شود، در اینجا تصمیم گرفتیم که هم شرایط را معرفی کنیم و هم مدارک لازم را برای هر کدام از آنها بیاوریم. به طور کلی، وقتی که شما قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، مقامات کشور پذیرنده باید از شرایط مالی مناسب و همچنین هدف سفر شما مطمئن شوند. این یعنی هم سرمایه کافی برای زندگی و اقامت بدون مشکل را داشته باشید و هم به عنوان تروریست وارد خاک آن کشور نشوید.

با این مقدمه کوتاه ابتدا در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن صحبت خواهیم کرد و در گام بعد مدارک لازم برای گرفتن انواع ویزای شینگن هم خواهیم آورد.

 شرایط اخذ ویزای شینگن

وقتی که قصد ورود به منطقه شینگن و یا اتحادیه اروپا را دارید، باید به آنها ثابت کنید که از لحاظ مالی مشکل خاصی ندارید و از طرف دیگر برای اقامت دائم در آنجا اقدام نمی‌کنید. بنابراین مدارک ارائه شده به سفارت کشور مورد نظر باید این موارد را ثابت کند و بحث مالی و نحوه سفر شما را مشخص کند. بنابراین به طور کلی دو شرط مهم را رعایت کنید:

 شرایط مالی مناسب

گردش حساب متقاضی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای شینگن محسوب می شود. به هنگام درخواست ویزای شینگن ارائه گردش حساب 6 ماه آخر حساب بانکی بر مبنای مبالغ ورودی و خروجی تاثیر بسیار مهمی روی تصمیم افسران ویزای شینگن دارد و شانس شما را افزایش می دهد. از طرف دیگر ارائه اسناد مالی مانند سند ملکی و سایر اسناد مربوط به شرایط مالی هم می تواند روی این انتخاب تاثیر گذار باشد.

هدف سفر و شرایط بازگشت

اگر شما به عنوان درخواست کننده به افسر ویزای شینگن ثابت کنید که برای هدف توریستی میروید و جزئیات بیشتری در مورد برنامه سفر خود در اختیار آنها قرار دهید، به احتمال زیاد راحت می‌توانید ویزای شینگن را دریافت کنید. به همین دلیل ارائه بلیط رفت و برگشت یا حتی سند رزرو آن و ارائه مدرک رزرو محل اقامت بسیار مهم است و در کنار آن دعوت نامه از طرف آشنایان می تواند تاثیر گذار باشد.

شرایط اخذ ویزای شینگن با توجه به نوع آن ها

دسته بندی های مختلفی برای انواع ویزای شینگن وجود دارد که در مطالب بعدی حتماً در مورد جزئیات آنها صحبت خواهیم کرد. اما وقتی که شما قصد درخواست برای ویزای شینگن دارید، باید به سفارت مورد نظر ثابت کنید که برای چه هدفی به منطقه شینگن سفر می کنید. باز بر همین مبنا مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ ویزای شینگن متغیر است. به طور کلی این شرایط را می‌توانیم در سه دسته قرار دهیم:

ویزای توریستی شینگن

این پرطرفدارترین نوع ویزای شینگن محسوب می‌شود و به مسافران اجازه می‌دهد که به مدت 90 روز در یک دوره زمانی شش ماهه وارد این منطقه شوند. کسانی که قصد اخذ ویزای توریستی شینگن را دارند، لازم است که موارد زیر را فراهم کنند:

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی شینگن و وارد کردن اطلاعات لازم

همراه داشتن دو عدد عکس رنگی با وضعیت چهره فعلی در محدوده زمانی سه ماه گذشته

گذرنامه معتبر با دو صفحه خالی برای چسباندن برچسب ویزا

رزرو بلیط رفت و برگشت یا ارائه خود بلیط برای تعیین تاریخ ورود و خروج از منطقه شینگن

داشتن بیمه مسافرت برای مواقع اضطراری و بیماری

ارائه برگه رزرو هتل یا اجاره محل برای تعیین محل اقامت

ارائه گردش حساب سه ماه آخر تایید شده توسط بانک به همراه مهر و امضا

ارائه دعوتنامه از طرف آشنایان، اگرچه الزامی نیست اما از شرایط اخذ ویزای شینگن محسوب می‌شود و به روند گرفتن ویزا کمک می کند.

 ویزای تحصیلی شینگن

امکان تحصیل دانشجویان در کشورهای عضو شینگن وجود دارد و این افراد باید برای اخذ ویزای تحصیلی شینگن اقدام کنند. این ویزا شرایط متفاوتی دارد و علاوه بر مدارک اولیه، لازم است که برخی مدارک اختصاصی هم ارائه شود. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی شینگن عبارتند از:

ارائه اسناد مالی برای نشان دادن تمکن مالی، پر کردن فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس به همراه گذرنامه معتبر و بیمه سفر

ارائه برگه تاییدیه اقامت در خوابگاه و نامه پذیرش در دانشگاه یا مدرسه

مدرک تحصیلی ترجمه شده برای دانشجویان

ارائه مدارک کافی برای اثبات امکان استفاده از کارت پول یا امکان تبدیل ارز معتبر

اثبات شرایط مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه

به خاطر داشته باشید که حداقل گواهی تمکن مالی به ازای هر ماه هزار یورو است و افرادی که بورس تحصیلی دارند نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی ندارند. در ضمن ویزای تحصیلی بین 3 تا 6 ماه اعتبار دارد و امکان تمدید آن هم وجود دارد.

 ویزای کاری شینگن

گرفتن ویزای کاری برای کشورهای عضو شینگن نسبت به ویزای تحصیلی و توریستی تفاوت زیادی دارد و باید برای ویزای ملی نوع D اقدام کرد. این ویزا بلند مدت است و معمولاً برای کسانی صادر می‌شود که از لحاظ حرفه‌ای در کشور مقصد مشغول به کار باشند. در مورد شرایط اخذ ویزای کاری شینگن باید موارد زیر را فراهم آورد:

مدارک عمومی که جزو شرایط اخذ ویزای شینگن محسوب می‌شوند

ارائه مدارک لازم مبنی بر استخدام در کشور عضو شینگن یا فعالیت در آن قسمت

ارائه مدرک زبان معادل آیلتس 6.5.

 هنگام مراجعه برای اخذ ویزای شینگن چه مدارکی همراه خود ببریم؟

در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن به صورت اختصاصی صحبت کردیم و گفتیم که برای هر کدام از آنها نیاز به چه الزاماتی دارید. معمولاً کسانی که در قالب تورهای مسافرتی به این مناطق سفر می کنند مشکل خاصی ندارند و همه کارهای آنها توسط مسئولین تور انجام می‌شود. اما اگر به عنوان یک فرد شخصی یا به عنوان دانشجو به دنبال استفاده از ویزای شینگن هستید به هنگام مراجعه به سفارت باید مدارک زیر را همراه خود ببرید:

فرم تکمیل شده درخواست ویزا: امکان دریافت این فرم به صورت حضوری یا اینترنتی از سفارت کشور های مختلف وجود دارد و نمونه تکمیل شده فرم را به همراه سایر مدارک در زمان مصاحبه باید ارائه دهید.

شناسنامه و کارت ملی: این مدارک اثبات کننده هویت شما هستند و باید ترجمه همه صفحات شناسنامه و کپی آن ها را همراه خود داشته باشید.

گذرنامه معتبر: گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه بعد از تاریخ درخواست ویزای شینگن اعتبار داشته باشد و دو صفحه هم برای چسباندن ویزای شینگن در آن باشد.

عکس رنگی: برخی از سفارت های عضو شینگن درخواست دو عدد عکس رنگی و برخی نیز سه عدد عکس رنگی دارند که باید با ظاهر فعلی فرد همخوانی داشته باشد.

اسناد ثابت کننده شرایط مالی: این اسناد باید نشان‌دهنده وضعیت مالی شما باشند و معمولاً شامل پرینت گردش سه ماهه آخر و مانده حساب بانکی به زبان انگلیسی، اصل و ترجمه سابقه بیمه تامین اجتماعی، اصل و کپی سند ملکی به نام شخص درخواست کننده می شوند. برای دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل و برای کارمندان گواهی اشتغال به کار از شرایط اخذ ویزای شینگن هستند.

بلیط پرواز رفت و برگشت: ارائه خود بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد یا رسید رزرو آن ثابت می‌کند که شما قصد برگشت را دارید و این ثابت کننده قصد شما برای سفر به منطقه شینگن است.

تاییدیه رزرو هتل: این تاییدیه نشان دهنده محل اقامت شما در کشور مقصد است و حتی در برخی از سفارت ها رزرو هتل با مهر خود هتل لازم است.

بیمه مسافرتی: این بیمه برای پرداخت هزینه های احتمالی به دلیل دریافت مراقبت‌های پزشکی و نیاز به درمان یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری است تا در طول اقامت امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

دعوت نامه: اگرچه دعوتنامه از شرایط اختصاصی اخذ ویزای شینگن محسوب نمی‌شود، اما داشتن دعوتنامه به نوعی تایید کننده شرایط مناسب شما بوده و از طرف دیگر نیازی به برگه رزروهتل هم ندارید.

به عنوان نکته نهایی به خاطر داشته باشید که به هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن، همراه داشتن هرگونه مدرک معتبر که بتواند شرایط مناسب به شما را نشان دهد می تواند امتیاز بزرگی باشد. به عنوان مثال، اگر قبلاً تجربه دریافت ویزای شینگن را داشته اید می توانید کپی آن ها را همراه خود ببرید تا به افسر پذیرش ثابت کنید که مشکلی برای حضور در این منطقه ندارید و قصد بازگشت دارید.

گروه طنین گشت در تمامی طول مسیر در کنار شما خواهد بود تا شرایط اخذ ویزای شینگن را فراهم کنید. اگر سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ دهند.

منبع : شرایط اخذ ویزای شینگن و مدارک لازم برای اثبات آنها